Sessies Seminar 2024
Diederik Jekel
Wetenschap of veerkracht?
Diederik Jekel is gepokt en gemazeld als wetenschapscommunicator. Sinds 2010 legt hij diverse wetenschappen uit in boeke(...)
Mirjam Bult-Spiering
Data van waarde: Truth or Trust?
Mirjam Bult-Spiering heeft een uitgebreide ervaring binnen het hoger onderwijs, als wetenschapper en als bestuurder, en (...)
Ben Kokkeler
AI Learning Communities in het Nederlandse HO system: tijdelijke fenomenen of uptakes naar structurele configuraties?
Van universiteiten en hogescholen wordt verwacht dat ze een actieve rol spelen in waardeketens en (regionale) netwerken,(...)
Koen Vinckx
Carrousel: DAIR to ask & DAIR to share!
Als seminarcommissie bouwen we een inhoudelijk programma op rondom een actueel thema. Daarbij kunnen we helaas niet alle(...)
Corneel den Hartogh
CEDA Workshop
Het afgelopen jaar hebben DAIR collega’s zoals Martine Jansen, Amir Khodaie, Tony Ritzen, Tomer Iwan en Bram Enning gewe(...)
Diana Braspenning
Het belang van IR binnen HRM
DAIR heeft zich tot nu toe met name gefocust op Onderwijs en de laatste jaren is daar zeker ook onderzoek aan toegevoegd(...)
Anne Boelsma
Inzicht in onderwijskwaliteit: hoe vergroten we dit met de juiste gegevens?
Organisators: Anne Boelsma, Hans Plomp, Benjamin Hoeboer, Bodille Arensman
Het programma Samen Verantwoorden (...)
Herbert Wubben
Duurzaamheidsmonitor
Traditioneel creëren we bij de HU vaak dashboards (reports) op 1 of enkele databronnen vanuit vaak weer 1 perspectief. N(...)
Fraukje Coopmans
SEAA: Semiautomatisch anonimiseer algoritme van de Hogeschool Utrecht
Organisators: Fraukje Coopmans, Anne Leemans
Data professionals zijn zich allemaal bewust dat privacy een bela(...)
Irma Doze
Data en AI: navigeren tussen meningen en feiten in het onderwijs
Irma werkte bij diverse organisaties, altijd op het snijpunt van data en business, tot zij in 2012 haar eigen organisati(...)
Jacco van Uden
Onzekerheidsvaardigheid
Jacco van Uden is lector Change Management aan De Haagse Hogeschool. Binnen de onderzoeksgroep staat niet alleen the man(...)
Jorrik Goedhart
Relevant blijven in een snel veranderende wereld
Hoe zorg je ervoor dat langlopende onderzoeken, zoals de Nationale Studenten Enquête, relevant blijven in een snel veran(...)
Kim Huijpen
De impact van ‘Erkennen & Waarderen’ op strategische indicatoren
Kim Huijpen is programmamanager voor het Nederlandse landelijke programma Erkennen & Waarderen. Het doel van dit program(...)
Martine Jansen
Workshop ‘Inzicht in wisselstroom’ met R
In het NPULS project Center for Educational Data Analytics (CEDA) heeft Martine een R package ontwikkeld waarmee je met (...)
Matthijs Brink
Enquêtedruk en non-respons: een collectief probleem
In de afgelopen jaren zijn de responspercentages voor studentenenquêtes gestaag afgenomen. In deze presentatie onderzoek(...)
Olga Bisterbosch
Promovendi in Beeld: Inzicht in het traject van promoveren
In deze presentatie delen we een overzicht van de resultaten uit recent ontwikkelde rapportages binnen het MIP/DWH (Mana(...)